24.11.2016Teksti: Janne VillaKuva: Jani Laukkanen

Pelastusarmeijan PR-mies Joona Junkkari: Käytännön kristillisyyttä kunnioitetaan

joona_kansiA

”Köyhien Kristuksen sotilaiden” elämänmuoto on kutsumustyötä, sanoo Pelastusarmeijan PR-työn ja digitaalisen markkinoinnin kehittäjä Joona Junkkari. – Pelastusarmeija haluaa välittää ihmisille tiedon siitä, ettei kukaan ole täällä yksin. Liikutun usein kyyneliin saakka kun näen, miten ihmiset kokevat tärkeäksi työmme, esimerkiksi joulupadat.

Pelastusarmeijan kampanjavideossa nuori köyhä poika katsoo ikkunasta, kun ihmiset syövät sisällä. ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa. Se heijastuu myös lapsiin.”

PR-työtä ja digimarkkinointia tekevä Joona Junkkari näyttää videon Pelastusarmeijan päämajassa Helsingin Punavuoressa. Sen tekijöinä oli Suomen johtavia mainosfilmien ammattilaisia.

Junkkarilla itselläänkin on tausta elokuva- ja tv-maailmassa, jossa hän työskenteli markkinointitehtävissä.

– Olen miettinyt paljon hengellisen toimijan haastetta maallistuvassa Suomessa. Miten voisimme viestiä tavalla, joka on relevantti mahdollisimman monelle ihmiselle, hän pohtii.

Pelastusarmeijan viestiin liittyy vahvasti vähäosaisten auttaminen. Liike tunnetaan arvokkaasta sosiaalityöstään.

Ensi töikseen Pelastusarmeijaan tultuaan Joona Junkkari meni vapaaehtoiseksi ”patavastaavaksi” Helsingin rautatieasemalle.

– Oli hienoa seistä siinä padalla. Koin, että järjestöä kunnioitettiin. Ihmiset taputtivat selkään: ”Kiitos, että autatte – minunkin setäni oli alkoholisti eikä kukaan muu auttanut...” Tunsin olevani osa jotain isompaa.

Lue koko juttu Sanasta 47/2016


Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä